به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام نکسو، به نظر بنیانگذاران این اپلیکیشن، سه مشکل اساسی در بحث ارائه خدمات در کشور ما وجود دارد که هم برای سرویسدهنده مشکلآفرین است و هم گریبان سرویسگیرندگان را میگیرد و باعث میشود که ارتباطات با کیفیت و با دوامی در این حوزه بین متخصص و مشتری شکل نگیرد.
اول، عدم وجود راهکاری مشخص به منظور اعتبارسنجی (چه از نظر اخلاقی و چه از نظر تخصص و تجربه کاری) برای سرویسدهندگان است. بدین معنی که اگر من به عنوان یک مشتری، یک سرویس فنی، مانند تعمیرکار یخچال، نیاز داشته باشم، ابزاری در اختیار نداریم که بتواند صلاحیت اخلاقی و حرفهای یک متخصص خاص را تایید کند. در نتیجه، برای سرویسگیرنده، بهغیر از روشهای سنتی و کلامی، هیچ راهکار و امکانی در جهت اعتمادسازی وجود ندارد.
دوم، عدم وجود سازوکاری مشخص برای قیمتگذاری در حوزه خدمات است. تقریبا تمامی ما این تجربه را داریم که برای یک درخواست مشخص، قیمتهای متفاوتی دریافت کردهایم و هر سرویسدهنده دلیل خود را برای قیمت ارائه شده دارد و ما هم تقریبا هیچ روشی در دسترس نداریم تا مطمئن شویم دلایل و ادعای سرویسدهنده حقیقت دارد یا خیر و در نتیجه سرویس دهندهای که روابطعمومی بهتری دارد (و شاید لزوما تخصص بالاتری نیز نداشته باشد) در قانع کردن ما موفق است.
سومین مشکل در ایام تعطیل و یا ساعات غیرکاری خود را نشان میدهد، به عنوان مثال، نیمهشب است و شما نیاز فوری به یک سرویسدهنده پیدا میکنید، اینجاست که دغدغه اصلی پیدا کردن سرویسدهنده در آن ساعت و روز خاص است، تا به هر قیمت و کیفیتی و حتی به صورت موقتی کار انجام شود. این در شرایطی است که بسیاری از متخصصان نیز امکان سرویس دادن در این ساعات را دارند، اما از کجا آنها را پیدا کرده و ارتباط برقرار کنیم؟
تمامی این موارد به همراه مشکلات دیگری که در حوزه خدمات در کشور وجود دارد، این نکته را به ذهن متبادر میسازد که از سمت سرویسدهنده (چه حقیقی و چه حقوقی)، به مشتری احترام لازم گذارده نشده و ارزش لازم لحاظ نمیشود.
نِکسو در این فضا متولد شده تا بتواند به نیازهای فوق و بسیاری موارد دیگر پاسخ دهد و ارتباطی ارزشمند بین سرویسدهنده و سرویسگیرنده برقرار کند. هدف اصلی نِکسو این است که مابین سه فاکتور قیمت، کیفیت و دسترسیپذیری (سرعت) در فضای ارائه خدمات در کشور تعادل برقرار کند. بدین معنی که هر شهروند این اطمینان را داشته باشد که در نِکسو میتواند خدماتی که نیاز دارد را با قیمتی مناسبتر و کیفیتی بهتر در زمان مناسب دریافت کند.
در حال حاضر تیم نِکسو موفق شده در پنج حوزه خدمات فنی ساختمان، خدمات فنی منازل، خدمات عمومی منازل، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات تخصصی (مانند خدمات حقوقی، خدمات مالی، اداری و تجاری) وارد شود و بسیار امیدواریم که بتوانیم ظرف دو سال آینده، تمامی خدمات مورد نیاز شهروندان را در بستر نِکسو ارائه دهیم.
ارزشهای افزودهای مانند گارانتی و بیمه خدمات ارائه شده از طرف این استارتآپ، تجربه دریافت یک خدمت خوب را در ذهن مشتریان به یادگار میگذارد.
علاقهمندان برای استفاده از خدمات این استارتآپ، میتوانند از طریق سایت نکسو، یا از طریق نصب این اپلیکیشن از بازار، اقدام کنند.