خارجی‌ها پشت درهای بیست و چهارمین نمایشگاه مبلمان منزل

«دانشنامه خواب» در مبلکس 2015

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ماه ۱۳۹۵

بیست و چهارمین نمایشگاه مبلمان منزل، پس از چهار روز به کار خود پایان داد.
 
به گزارش سرویس بازار ایسنا، این نمایشگاه با حضور حدود 400 شرکت ایرانی در چهار گروه کالایی «مبلمان مدرن و راحتی»، «مبلمان کلاسیک» و «مبلمان کودک و نوجوان» و «تشک و کالای خواب» برگزار شد.
 
بیشترین حجم نمایشگاه امسال به مبلمان راحتی و مدرن اختصاص داشت و تولیدکنندگان بیشتری به ارایه این دسته از محصولات پرداخته بودند. در سالن 38 که یکی از پررفت و آمدترین سالن‌های نمایشگاه بود، برندهای معتبری همچون مبلمان آرت، نیلپر، اعتماد، گالری پارسا، مبل یله، ثمین، ساج‌آسا، نهال، راحت مبل، مبلمان آوج‌جی، ایده خانگی، آلبرو – آنجلا و لاسیلیا حضور پررونقی داشتند.
 
در سایر سالن‌ها نیز برندهای اوهر، دنیز هوم دیزاین، ایتال‌فوم، دوناریه، فوکا، ژولک، ماهور، آرامیس، ماندگار، آرشیتال، الدورادو، پارامونت، جهان تاب، نانوتک، پامیکس، مبلمان تات، ونوما، نیک‌آذین، نوین چوب، کیش چوب، مبلمان ال‌مان و روما مبل با بیشترین استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شدند.
 
با توجه به اینکه برندهای خارجی در این نمایشگاه حضور نداشتند اما برخی تولیدکنندگان تاکید می‌کردند که طرح محصولات خود را از مدل‌های ترک، ایتالیایی، اسپانیایی و... الگوبرداری کرده‌اند. در این میان مبلمان پاسارگاد به بازدیدکنندگان اعلام می‌کرد که محصولات خود را توسط استادان صنعت مبلمان ترکیه تولید می‌کند.
 
یکی از نکاتی که در این نمایشگاه مورد توجه تولیدکنندگانی مثل راسپینا قرار گرفته بود استفاده از ترکیب آهن و چوب بود. این تولدکننده‌ها معتقد بودند به دلیل افزایش عمر اسکلت مبلمان و کاهش صداهای ناشی از استفاده از چوب در درازمدت بهتر است در تولید محصول از ترکیب آهن و چوب استفاده شود.
 
در بخش سرویس خواب برندهای بهار نارنج، سنا چوب، کاشه و وی‌آی‌پی هوم حضور پررونقی در نمایشگاه داشتند.
 
در سالن‌هایی که به مبل کلاسیک اختصاص یافته بود، شرکت‌های پاک چوب، رافل، فوم مبل هنر، سامانتل، ویونا، بلوط، نامیرا و مبل تهران توجه بازدیدکنندگان را بیش از همه به خود جلب کرده بودند.
 
گروه پلاس، رویال آسایش و تشک ویستر نیز برندهای سرآمد بخش کالای خواب بودند. شرکت وگال در این نمایشگاه دست به یک اقدام خلاقانه زده بود. این شرکت با انتشار «دانشنامه خواب» به بازدیدکنندگان اطلاعات کاربردی و مفیدی در زمینه خواب ارایه می‌داد. در این دانشنامه اطلاعاتی از قبیل تاثیر غذاها بر خواب شبانه، ارتباط بالش و جوش صورت، تاثیر موبایل و تبلت بر بی‌خوابی و ارتباط تشک و بیماری آسم منتشر شده بود.
 
تن‌آسای یکی از برندهای معتبری بود که در نمایشگاه بیست و چهارم حضور بسیار پررنگی داشت. این شرکت که در زمینه تولید تشک و سرویس خواب فعالیت می‌کند، با در اختیار گرفتن دو غرفه روبروی هم، یکی از پربازدیدترین برندهای نمایشگاه بود.
 
در نمایشگاه امسال تولیدکنندگانی مانند بادوس و پانه به صورت تخصصی به ارایه میز و صندلی ناهارخوری پرداخته بودند. شرکت مبل مرکزی نیز اقدام به عرضه مبلمان فضای باز کرده بود. این شرکت تولیدکننده صندلی‌های ریلکسی است.
 
در سالن اختصاصی مبلمان کودک و نوجوان، شرکت‌های ساحل چوب، سلطان کوچولو، آوید، بالسا، الیت و سبک نو حضور پررنگی داشتند.
 
در این نمایشگاه، دکویاب به عنوان کتاب و وب‌اپلیکیشن تخصصی صنعت مبلمان به بازدیدکنندگان معرفی شد. انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ایران این کتاب را منتشر می‌کند. دانشگاه علمی، کاربردی صنعت مبلمان نیز در نمایشگاه امسال غرفه داشت و سرفصل‌های آموزشی خود را به علاقمندان به ادامه تحصیل در این رشته معرفی می‌کرد.
 
دومین دوره جایزه ملی مبلمان برتر نیز در حاشیه مبلکس 2015 برگزار شد. اجرا و داوری این جایزه برعهده پیشکسوتان صنعت مبلمان و تعدادی از استادان دانشگاه بود. رامین سمیع‌زاده، آناهیتا میرستاری، علیرضا عباسی، قاسم تحسین‌زاده، رضا جوشقانی، بهزاد اسدی، مهرداد مرادزاد و فاطمه طاهری تعدادی از اعضای تیم داوری و اجرای دومین جایزه ملی مبلمان برتر بودند.
 
فعالان صنعت مبلمان منزل در این نمایشگاه در کارگاه‌های آموزشی مختلفی شرکت کردند که از آنها می‌توان به «سبک‌شناسی در خرید مبلمان» و «دکوراتورها چگونه می‌اندیشند؟» اشاره کرد.
 
نکته جالب توجه نمایشگاه امسال، جای خالی برندهای خارجی بود. دو برند معتبر خارجی که نتوانسته بودند در این رویداد تجاری حضور پیدا کردند سعی داشتند به هر شکل ممکن خود را به این بازار چهار روزه نزدیک کنند. یکی از این برندها با توزیع کاتالوگ در میان بازدیدکنندگان، بدون اینکه در نمایشگاه غرفه‌ای داشته باشد، محصولات خود را معرفی می‌کرد. برند دیگر نیز دو دستگاه کامیون را که روی آنها اسم برند و تصویر محصولات خودنمایی می‌کرد، در مسیرهای نزدیک به نمایشگاه پارک کرده بود تا خود را به چشم و ذهن شرکت‌کنندگان تحمیل کند.




اخبار
  اقتصادی
  برندها و بنگاه‌ها
  گوناگون
نمایشگاه‌ها
  نمایشگاه‌های تهران
  نمایشگاه‌های استانی
  نمایشگاه‌های خارجی
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  مقاله
  تورهای تجاری
  گزارش تصویری
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.